Tornar

L´efecte de l´augment del preu mínim de l´alcohol



 Dijous 6 de Juny de 2013

L’augment del preu mínim de l´alcohol es va associar amb una disminució immediata de la mortalitat atribuïble a l’alcohol. Per contra, l’augment de punts de venda d’alcohol es va associar amb un augment en la mortalitat atribuïble a aquest factor de risc.

L’objectiu de l’estudi és investigar quina relació hi ha entre l’augment periòdic del preu mínim de l´alcohol i les morts atribuïbles a l’alcohol (AA), així com la influència de l’augment de punts de venda d’alcohol en relació al número de morts AA.

 L’estudi es va fer a Canadà, entre el 2002 i el 2009 i es va veure una reducció en les taxes de mortalitat total fins a 12 mesos després de la seva introducció.

 

Podeu consultar l’article:

Jinhui Z, Stockwell T, Martin G. The Relationship between Minimum Alcohol Prices, Outlet Densities and Alcohol Attributable Deaths in British Columbia, 2002 to 2009. Addiction. 2013; 10.1111.