Tornar

Per a reflexionar... Campanya de salut finançada per la indústria alcoholera



 Dimecres 15 de Gener de 2014

Les dades de la darrera Enquesta Escolar sobre Drogues (2012-2013) mostren un lleuger retard en l´edat d´inici del consum d´alcohol , que s´eleva als 13,9 anys (enfront dels 13,7 de l´enquesta anterior). No obstant això, l´estudi constata un augment del consum d´alcohol entre els menors.

 

Hem de destacar que el consum ocasional o binge drink està cada vegada més estès: el 40% dels menors que beuen, ho fan amb episodis d’aquest tipus.

 

Per fer front a aquesta situació, les autoritats sanitàries han llançat una campanya de salut adreçada a menors sota el lema: “Menors: ni una gota. Més de 100 raons perquè un menor no begui alcohol”.

 

Tot molt necessari i ben enfocat, però hi ha un detall que ens pot fer reflexionar molt. La campanya està finançada per la Federació Espanyola de Begudes Espirituoses (FEBE). És lògic pensar que el fet que la indústria de l´alcohol financi campanyes de salut a un govern pot condicionar les futures mesures que es puguin prendre en Salut Pública i que puguin afectar els seus interessos.

 

Podeu consultar la notícia sobre el govern britànic (Influeix la indústria alcoholera sobre la política?), inclosa en l´apartat notícies.